Wednesday, November 12, 2014

FIT Japanese Seminar


We held a seminar for students and graduates from FIT (Fashion Institute of Technology) on November 12th.

Chikako and Yoshi made a speech there.
The topics were "Why KNY exists?" and "Why we need to care sustainable products (organic cotton, NPO product)?".
The attendees were so serious and carefully listening to the speech.
Also, they asked a lot of questions in Q&A time.

After the seminar, we had a cocktail party at our office.
There were some professional people in fashion industry,
and we could exchange opinions about sustainability or business in NY.

We believe we should hold this kind of events more often,
so that we could return our knowledge or experiences back to society.

Thank you.


11月12日、弊社オフィスにてFIT(ニューヨーク州立ファッション工科大学)の日本人学生及びOGOBを対象としたセミナーを開催しました。

弊社社員の花岡、浅見が登壇させていただき、
「Katsu New Yorkの存在意義」「持続可能な製品(オーガニックコットン、NPO製品)について」といったテーマについてお話させていただきました。
参加された皆様がこちらの話に真剣に耳を傾け、熱心にご質問なさるご様子に、
私たちも大いに刺激を受けました。

また、セミナー後にはオフィス内でカクテル・パーティーを開きました。
参加者された方の中には、ファッション業界で既にご活躍なさっている方々もいらっしゃり、持続可能な製品やこの業界でのビジネスについて意見を交換させていただくことができました。

このセミナーを通し、私たちはこういった機会をより多く設けることで、
知識や経験を社会へと還元することができるのではないかと感じました。

参加された皆様、ありがとうございました。

感謝