Thursday, March 3, 2016

The KNY Academy A New Intern Mao Saito from Niigata, Japan

Where are you from >>>>

I'm from Niigata in Japan but I was living alone at Tokyo where is my university.

日本の新潟県出身ですが、大学のある東京で一人暮らしをしていました。
Why >>>>
 I've been interested in fashion since I was a child. Because fashion always help me from my weakness that I have a skin allergic. However, there weren't opportunity to learn fashion in Japan. Also I wanted to study English in order to work in foreign countries someday. So I decided to learn that at same time by going to NYC. 

私は小さい頃からファッション興味がありました。理由として、アトピーという私の弱点をいつも洋服を着ることでカバーしてくれていたからです。しかし、大好きなファッションを学ぶ機会は日本ではなかなか得られなかったことやいつか海外で働くための英語を学びたいという夢を叶えていかなかったことといった理由からニューヨークへ行くことを決めました。


Then, my agent gave me interview from KNY. I felt  KNY makes me growth opportunities that not only business woman but also being human.  And Katsu san and Suga san are attractive. So I wanted to work here.

それから、エージェントよりKNYの面接を受けてみないかというお話を頂きました。調べていくうちに、KNYは私をビジネスマンとしてだけでなく、人間としても成長させてくれる場所なのではないかと感じ、受けさせていただいた次第です。
また、お会いしてみるとKatsu さん、須賀さんお二人とも魅力的な方々でここで働きたいと思いました。

Goal>>>>
 I wanna be a one of the member who is needed by KNY. Also I'll get a philosophy from this internship. 

KNY から必要とされる人間となるだけでなく、このインターンから学んだことを私の血肉となるように体に染み込ませることです。

In 3years>>>>

To be honest, I don't decide my dream. But someday if I find my dream or something to try, I wanna get skills to master my subject now. So, I gonna try it out at KNY as internship.

まだ自分の夢は明確には決まっていません。ただ、今後自分に夢が見つかり、こうなりたい!と思った時に、そのなりたいものの道を極められるようなスキルを今身に付けておきたいと思っています。ここで学んだことを全て吸収し、将来の自分の為の投資が未来へのゴールにも繋がっていくと信じ、日々邁進していきたいと思います。